TikTok са платили $800 млн., за да използват Google Cloud

TikTok e приложението, на което в голяма степен дължим популяризирането на формата за споделяне на кратки видео клипове. Потребителите могат да използват забавни ефекти, както и да добавят любими парчета като фон. Една от най-харесваните функции е опцията за запис на видео дует в TikTok. 

Moбилното приложение се утвърди като добре познат бранд в целия свят и вече има повече от 1.

5 млрд. потребители. Това е доста впечатляващо, като се има предвид, че TikTok не оперира на територията на Китай. През последните няколко седмици, обаче възникнаха неочаквани проблеми, довели до спирането на приложението в Индия. 

Нарастващото неодобрение към китайското правителство, обаче може да доведе до спиране на TikTok и на атрактивния американския пазар. Подобна възможност се обсъжда на високо равнище и вече ви информирахме, че САЩ също искат да забранят TikTok.

Разбира се създателите на приложението от ByteDance се надяват да избегнат тази възможност и да продължат да са достъпни за своите фенове в страната.

 

 

Основна критика срещу TikTok e начина, по който съхранява личната информация на потребителите. САЩ обвиняват приложението, че предоставя достъп до данните на китайското правителство. Другият елемент, който ByteDance трябва да подобрят е качеството на съдържанието и респективно премахването и блокирането на неподходящи клипове. 

ТikTok вече е обект на подобни разследвания, а сега разбираме, че са подписали стратегическо партньорство с Google в сферата на облачните услуги. Според данни на TheInformation продължителността на споразумението е три години, като TikTok са се съгласили да платят повече от $800 млн., за да използват Google Cloud през този период.

Всъщност това не е първото подобно споразумение на Google, които още през 2017г. потвърдиха, че ще си партнират със Snapchat и ще им доставят облчани услуги в следващите пет години. Финансовите параметри на сделката надхвърлиха $2 млн.

Oт Google ще продължат да опитват да разширят влиянието си на китайския пазар, който може да се превърне в допълнителен източник на приходи за компанията.

 

Oще от Digital: Как да изрязваме видео клиповете си в TikTok

TagsTikTok