Lenovo и HP са продали най-много компютри през второто тримесечие на 2020г.

Световната пандемия засегна сериозно веригата за доставки на компоненти и на практика се отрази на всеки един водещ производител на хардуер. Продажбите на компютри отчетоха значителен спад през първото тримесечие, което се дължи основно на ограниченията свързани с COVID-19.

Все пак вече се забелязват признаци на възстановяване, които постепенно ще стабилизират продажбите на глобалния пазар. Анализатори от Gartner публикуваха последния си доклад, от който разбираме, че през второто тримесечие са реализирани доставите на 64.

8 млн. компютъра в световен мащаб. 

Тази цифра представлява 2.8% ръст, спрямо същите показатели през периода април-юни 2019г., съобщава CNet. Движещият фактор на цялата индустрия е необичайната активност на потребителите в страните от Европа и Близкия изток, където в доста държави бяха разхлабени мерките срещу COVID-19.

Работата от вкъщи за милиони хора, но също дистанционните форми на обучение и комуникация също допринесоха за по-високо търсене на компютри сред бизнес потребителите през второто тримесечие на 2020г., което има голям принос за резултатите.

 

 

Конкретните данни разкриват, че конкуренцията между Lenovo и HP за лидерската позиция продължава с пълна сила и през април-юни. Разликата между тях е едва 1%.

Все пак Lenovo са на първа позиция с 16.197 млн. продажби, следвани от HP с 16.16 млн., което им отрежда съответно 25% и 24.9% дял на световния пазар за компютри през второто тримесечие.

За сравнение това е увеличение от 4.2% при Lenovo и 17.1% при HP, спрямо същия период преди година. Dell са третият най-голям производител в индустрията, тъй като са продали 10.64 млн. устройства и така разполагат с 16.4%, което е минимален спад от 0.3% от второто тримесечие на 2019г.

Аpple и Acer са другите компании, които допълват списъка с първите пет най-големи производителя за периода и разполагат със 6.7% и 6.2% дял, следвани от Asus с 5.5%. Очакванията на Gartner са през третото тримесечие да продължи стабилизирането на индустрията, а производителите да отчетат още по-високи продажби на пазара.