Слабите продажби на смартфони ще се отразят на цените на DRAM и NAND паметта

Световният пазар на смартфони е един от най-развитите технологични сектори, но също така най-силно засегнат от пандемията от COVID-19. Невъзможността да отидем до магазина, за да направим реална покупка, не е единствения проблем за производителните. Разпространението на коронавируса оказва сериозно влияние над веригата за доставка на компоненти. 

Ограниченията за свободно предвижване възпрепятства служители да изпълняват работните си задължения и респективно редуцира оперативната работа на съоръженията за продължителен период от време.

Стагнацията при смартфоните засяга директно и доставчици на ключови компоненти като дисплеи, процесори, батерии, камера сензори и др. 

Спирането на доставки от компании като Apple, Samsung и Huawei оказва сериозно влияние върху приходите им, но също и на цената, на която предлагат своя хардуер. Анализатори на Strategy Analytics прогнозират, че ако сегашните темпове на спад в продажбите на смартфони се запазят ни очаква поевтиняване на DRAM и NAND паметта през следващите две тримесечия, съобщава GizChina.

 

 

Според първонaчални проучвания е възможно сегмента на смартфоните да отчете спад от 15% през календарната 2020г., което означава около 1.15 млрд. доставки за годината. Тази разлика, обаче може да спре бизнеса на много от доставчиците и дори да отложи премиера на стратегически устройства. 

Oт StrategyAnalytics определят DRAM и NAND паметта, като компоненти, които в най-голяма степен ще бъдат засегнати от тези процеси. Транзицията към 5G технологията ще продължи да бъде водещ акцент в стратегията на производителите и съответно движещата сила за мобилната индустрия. 

Все пак анализаторите предупреждават, че ситуацията с коронавируса е непредвидима и може да засегне още по-сериозно водещите брандове. Намаляването на цените на DRAM и NAND памет може да продължи до две тримесечия и също така да се отрази на други хардуерни компоненти за мобилни устройства. 

Премиерата на нови модели на големите брандове и традиционната активност на потребителите през втората половина на годината могат донякъде да компенсират стагнацията в пазара на смартфони през 2020г.