Тези модели автомобили едва не съсипаха репутацията на своите производители СНИМКИ

При автомобилните компании рано или късно се появяват такива модели коли, които придобиват статут на култови, емблематични. Именно тези автомобили създават репутацията на фирмата, декларирайки я пред целия свят.

Въпреки това, където има постижения – има и провали, и днес ще ви разкажем за пет автомобила, чието пускане на пазара почти унищожи доброто име на своите създатели.

1. Renault Laguna

Веднага след пускането на пазара, Laguna е невероятно популярна в родината на концерна-производител, във Франция.

Въпреки това, много скоро общността на водачите буквално затрупала новия автомобил с отрицателни, а и с гневни отзиви.

Веднага след това няколко експертни групи се ангажирали да тестват новия Renault и се оказало, че по световните стандарти автомобилът има невероятно голям шанс за повреда – 23%. Добрите продажби (в началото) се обясняват с агресивната маркетингова кампания.

 

2. Chrysler PT Cruiser

Американците правят много добри автомобили. Но понякога и при тях нещата не се получават както трябва като наприме Chrysler PT Cruiser, който излезе доста противоречив модел. Дизайнът на колата изобщо не бил привлекателен, машината се оказала обемиста и не много маневрена, в резултат на което шофьорите изпитали сериозни затруднения със завоите.

При производството на модела са използвани евтини детайли, което е повлияло положително на цената на автомобила, но се отразило негативно на неговата надеждност. Броят на повредите и другите несгоди шокираха „щастливите“ собственици на PT Cruiser.

 

3. Alfa Romeo 147

Стиленният, красив и впечатляващ „италианец“ Alfa Romeo 147 се е продавал добре в началото при пускането му. Само за една година автомобилът се продавал по целия свят в тираж от половин милион бройки. Колата дори била избрана за модел на годината! Просто това се случило отново благодарение на маркетинга и доброто име на производителя.

Всъщност колата се оказа много особена, капризна и често се разваляла. Най-лошото е, че производителите не направили сериозни промени в дизайна и продавали Alfa Romeo 147 в продължение на 10 години, след което снели модела от производство „въз основа на натрупаните отрицателни отзиви“.

 

4. VW Sharan

Немският автомобилен концерн Volkswagen е компанията, от която традиционно се очакват само качествени продукти. Но дори педантичните германци имат явни провали. Ярък пример за това е миниванът Sharan, който хвърли мрачна сянка върху цялата моделна гама на производствената компания.

Не най-добрият външен дизайн, неудачен интериор, който стана причината за многобройни оплаквания и най-важното – много слаба електроника, която излиза от строя.

 

5. Fiat Bravo

И накрая, още един „италианец“. Веднага след покупката, Fiat Bravo само е радвал, закупилите го водачи. Страхотен дизайн, добра управляемост, солидна функционалност, обмислен интериор.

Обаче, след пробег от няколко хиляди километра, колата започвала да има огромни проблеми. Коефициентът за повреди достигал 40%, който е един от най-високите показатели сред автомобилите, пуснати на пазара през последните десетина години. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!