Ерик Адамс е ветеран в автомобилната журналистика и фотограф. Той е заемал длъжности на старши щатен редактор в списанията Popular Science, Air & Space/Smithsonian и Men’s Health, а сега работи за Forbes и паралелно прави снимки за Wired, The Drive, Gear Patrol и много други издания.
Той е член на журито на World Car of the Year, а също участва и в редица ежегодни програми за автомобилни награди. Съвсем наскоро в ръцете му попадна Audi S8, но той не знаел какво да прави с колата.
Заради карантината на практика всичко е било затворени и Ерик и екипът ми трябвало да трескаво да се приспособяват към новата реалност. Фактически единственото, което той е могъл да измисли да направи с този автомобил, е било макар и весело, но и криминално.
Кино и реалност
Естествено, това не е много умно по редица причини, но идеята му се е появила благодарение на своевременно напомняне за това, че S8 – е подобрената версия на флагмана а A8, който е участвал в един от най-почитаните филми за всички времена – „Ронин“.
Сцената във филма е едновременно внушаваща респект и ужасяваща. Колата направо е унищожена, тя е изкарана извън пътя с огромна скорост, спирачките ѝ са подпалени, а двигателят и трансмисията се оказват на косъм от „смърта“.
Това, естествено, е чиста кинематографска хитрост с голяма бройка автомобили за каскади, но, макар и нито един автомобил да не може да оцелее при тези условия в реалния живот, напълно е възможно всяка една повреда от въпросните да бъде преживяна.
Предполага се, че колите тогава също са били различни – по-леки, по-аналогови, по-гъвкави, отколкото суетните днешни автомобили, потопени в компютърни управления.
Плюс това колата днес е доста по-голяма.
Проверка за здравина
Ерик обаче е бил любопитен да разбере, дали наистина всичко това е било истина и какви преимущества има новата кола. Затова, разполагайки с достатъчно време, за да реши този въпрос, той започнал да разгадава загадката.
Естествено, всичко се е случило преди повече от месеци и журналистът не е нарушавал никакви ограничителни мерки, свързани с епидемията от коронавируса. В района му е било възможно да се шофира автомобил, при спазването на всичките мерки за безопасност.
Също така той не е злоупотребявал и с транспортното средство. Той направил няколко пробни кръгчета и анализирал някои особености, за да оцени дали наистина може да се направи опит за онова, което е било във филма.
Тогава и сега
Естествено, върху поведението на автомобила влияят най-различни фактори, но истината е там, че новата S8 доста се отличава от стария автомобил от първо поколение. Що се отнася до размерите, да, новият е малко по-голям, но само с 2-5 сантиметра във всяко направление.
Макар всеки автомобилен дизайнер да ви каже, че това е доста голяма разлика, на практика не е чак толкова много. Днешната кола може да както да премине препятсвията, така и да задмине своя предшественик, отчитайки всичките обстоятелства. От друга страна, сегашният автомобил е по-тежък – 2500 срещу 1845 килограма за модела от 1998 година.
Това е огромна разлика. В резултат днешната S8 едва ли ще може да се справи с триковете, които моделът понесе в „Ронин“.
Особености на шофирането
Технологиите в днешната S8 – между впрочем, автомобилът струва 131 795 долара – значително превъзхождат онова, което е било достъпно в онова време. S8 от 2020 година включва в себе си най-подсиленото от към датчици окачване, което позволява на колата да разбира какъв е пътя отпред и да програмира колелата за активно повдигане или спускане в зависимост от характера на местността отпред.
До момента не е доказано, как тази система ще помогне в безразсъдната, скоростна надпревара из града, но със сигурност няма да навреди.
Техническите особености
Също така в новия модел има нова система за управление на всичките колела, която вероятно, само подобрява способността на автомобила спрямо първото поколение да преодолява препятствия и сложни участъци.
Отчитайки това в комбинация с подобреното динамично окачване, минимизирането на крена на каросерията, ултраточното управление от волана, е напълно възможно автомобилът да не получи толкова много щети, както във филма, именно благодарение на подобрената маневреност.
Така да се каже, колата слуша шофьора в острите завои и не само. Естествено, тя развива още по-голяма мощност в завоите от предшественика си, благодарение на 560-е конски сили и 800 Нм въртящ момент, генерирани от Twin-Turbo V8.
Първото поколение на S8, напротив, имаше V8 с мощност от 364 конски сили, който ускоряваше колата до 96 километра за 5.6 секунди. Сегашният модел достига 96 километра само за 3.8 секунди.
В крайна сметка тази енергия в автомобила с такъв размер е свидетелство за това, колко по-добри са станали двигателите с годините.
Окончателното сравнение
Всичките останали технологии също са свидетелство за това, какво повече са способни да направят днешните автомобили: да държат колата в равновесия и да контролират нещата, когато те тръгнат на зле.
Но стига приказки, дали наистина новият автомобил ще може да издържи подобно отношение в едно евентуално продължение на „Ронин“.
Ерик не е убеден, че колата ще издържи скоковете по асфалта със скорост от 130 километра в час, но за останалото, без съмнение, той е убеден, че автомобилът ще демонстрира най-висша класа.