Microsoft се превърнаха в поредната голяма технологична компания, която публикува официално финансовите си резултати за първото тримесечие на 2020г.
Данните разкриват интересни закономерности в бизнес модела на компанията.
Вероятно основният въпрос, който вълнува анализаторите и потребителите е какво е влиянието на коронавируса върху Microsoft.
Оказва се, че COVID-19 засега има минимално значение при формирането на приходите на компанията.
Според наличната информация Microsoft са генерирали $35 млрд. за първото тримесечие на годината. Оперативната печалба достига до $10.8 млрд.
Това представлява ръст на приходите от 15%, както и увеличение на печалбата от 22%. Цифрите са добро доказателство, че поне в първите три месеца бизнес стратегията на Microsoft не силно повлияна от пандемията.
Все пак компанията потвърждава, че през последните дни на март са започнали да забелязват признаци на забавяне на продажбите на лицензи за Windows 10.
Teзи процеси вероятно ще имат по-сериозно влияние през настоящото тримесечие и ще попречат на доброто представяне на Microsoft през този период.
Първите три месеца на годината са свързани с високо търсене на компютри, както и със сериозни ограничения в бюджета за маркетинг на LinkedIn. Анализаторите все пак твърдят, че Microsoft тепърва ще бъдат засегнати от недостига на доставки от китайските си партньори.
Това ще се отрази на производителите на хардуер, но ще има пряко въздействие върху продажбите на Windows 10 пазара.
Социалната изолация, обаче е оказала положително влияние върху бизнеса с облачни услуги и офис приложения на Microsoft. В момента има 39.6 млн. абонамента на Office 365, което е ръст от 15%.
Друг популярен продукт на компанията, който се възползва от ситуацията е приложението Microsoft Teams.
Около 5 млн. нови потребители са привлечени към платформата само за последния месец и вече се използва от над 75 млн. души по цял свят.
Дивизията за персонални компютри, която включва Windows, Surface и Xbox бизнесите е генерирала $11 млрд. за периода. Това подразделение ще продължи да има най-голямо значение за присъствието на Microsoft в индустрията до края на 2020г.
Oще от Digital: Как Microsoft ще улеснят инсталирането на ъпдейти и драйвъри за Windows 10