Samsung официално потвърдиха, че са понижили своите прогнози за представянето си през настоящото финансово тримесечие.
Корейският производител определя разпространението на коронавируса като основния фактор за очакваните резултати.
Според Samsung най-силно засегнати от ситуaцията ще бъдат подразделенията им за телевизори и смартфони, докато продажбите на памет модули се очаква да oстанат стабилни в периода април-юни.
Компанията обърна внимание на факта, че е трудно да се направи ефективна прогноза, като се има предвид неяснотите около пандемията.
Въпреки това Samsung смятат, че единствено памет модулите им ще продължат да бъдат успешен продукт за тях през настоящото тримесечие.
Продажбите на NAND и DRAM памет ще трябва да компенсират стагнацията при смартфоните и телевизорите, които също са ключови за бизнеса на Samsung.
Центровете за данни също са една от малкото пазарни ниши, където търсенето остава високо въпреки социалната изолация и мерките за превенция на правителствата.
Все пак компанията се надява намалението на продажбите на смартфони и телевизори да има едноцифрени изображения през април-юни.
Конкретните данни разкриват, че оперативната печалба на Samsng за първото тримесечие на годината е достигнала до $5.2 млрд.
Това представлява ръст от 3%, който се дължи основно на продажбите на памет модули и редуцирания бюджет за маркетингови кампании на новите им смартфони.
Мобилната им дивизия също отбелязва увеличение от 17%, но трудностите в този сегмент тепърва предстоят.
Очакванията висок интерес към 5G технологията и премиум модели като Galaxy Samsung S20 Ultra се очаква да възстановят постепенно търсенето. Впечатляващите продажби на дисплеи в Китай не са достатъчни компанията да избегне финансовата загуба.
Това се дължи на процесорите в пазара на телевизори и смартфони. За в бъдеще акцента ще бъде изцяло OLED технологията, като производството на LCD панели ще бъде прекратено до края на 2020г.
Подразделението за чипове на Samsung отчита минимален спад от 3%, но се забелязват признаци на стабилизиране, които могат да подобрят представянето на компанията през настоящото тримесечие.
Така диверсификацията на бизнеса ще бъде една от най-важните стратегически цели на Samsung през 2020г.