Автомобилният блогър Иван Зенкевич е разказал за Lada „Наташа“ – рядък кабриолет от чуждестранен дилър, базиран на ВАЗ-2108. Колата от 1993 г. е преработена според стандартите за безопасност в Канада, но се е оказала повторно в Русия. За 27 години „Наташа“ е изминала по-малко от 100 хиляди километра и е съхранена в добро състояние.
През 90-те години АвтоВАЗ е изпращал в чужбина обичайните „осмици“, а различни ателиета там са се занимавали с преоборудването на хечбеците в кабриолети.
Този автомобил е доработен в съответствие с канадското законодателство: предпазна клетка е интегрирана в структурата на каросерията, праговете са подсилени и е монтирана защитна дъга зад предните седалки.
Външно „Наташа“ е лесно разпознаваема по аеродинамичното окачване „Карлота“, кръглата оптика отпред, необичайните задни крила и мекия покрив, който се сгъва на ръка.
Технически „Наташа“ не се различава много от обичайната „осмица“ – под капака се намира карбураторният 8-клапанов 1.5 двигател с мощност 72 конски сили, стандартно шаси и трансмисия.
За да отговори на екологичните изисквания, вносителят е заменил карбуратора, монтирал е катализатор и ламбда сонда, както и генератор с повишена мощност.
Въпреки това, днес на автомобила е останал само по-продуктивният генератор: електрониката е излязла от строя през 2000-те години и е била премахната, на мястото на вносния карбуратор е поставен съветски.
Тъй като „превръщането“ на осмици в кабриолети не е било контролирано от производителя по никакъв начин, различните студиа имали свой подход към процеса на доработките и ладите се отличавали конструктивно.
Въпреки че общо от автомобилите ВАЗ-2108 са произведени около 900 хиляди бройки, кабриолетите, произвеждани от 1990 до 1994 г. са около 450 бройки, така че тази версия е доста рядка.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!