В продължение на години от Google периодично публикуват информация за дистрибуцията на различните версии на Android. По този начин информират потребителите колко бързо се разпространяват софтуерните ъпдейти и също така насочват самите разработчици.
За тях е важно да спазят минималните изисквания на Google и да оптимизират приложенията си така, че да достигнат до повече хора. Последният път, когато Google разкриха подобна информация бе през май 2019г.
, след като поне шест месеца преди това спорадично споменаваха статистическите данни за популярността на Android в световен мащаб.
Изглежда, че компанията ще се откаже напълно от тази практика.
Google вече са изтеглили официално данните за разпространението на различните версии до смартфоните от своя уеб портал. Страницата показва съобщение, с което подканва разратботчиците желаещи да видят тази информация да го направят със създаване на „New Project Wizard“ в Android Studio, откъдето да получат повече данни за оптимизацията на приложенията в Google Play.
Tова означава, че за в бъдеще Google ще показват графики с разпространението на Android единствено до разработчиците, а не до широката публична общественост, съобщава 9to5google.
Статистическата информация в Android Studio показва „кумулативното разпределение“ на отделните версии на операционната система. Създателите на приложения са подканени да изберат най-старата дистрибуция, на която биха желали да се стартира тяхното заглавие.
Тази стъпка ще гарантира, че софтуера ще работи безпроблемно на всички версии, които са по-нови от тази въведена от тях в Android Studio. В крайна сметка именно разработчиците на мобилни приложения са единствените, които имат реална полза от данните за дистрибуция на Android по цял свят, тъй като са пряко свързани с бизнеса им.
Желанието да се прекрати публикуването на данни за разпространението на операционната система е свързано и със специфичните особености на операционната система.
Google не притежават пълен контрол над екосистемата на Android, както го прави Apple с iOS. Компанията може да разпространи бързо следващия ъпдейт, но производители като Samsung се нуждаят от месеци, за да актуализират своите устройства.
Причината е, че трябва да оптимизират собствените потребителски интерфейси към новата версия, което изисква време и е причина за фрагментацията на Android.