Samsung започват производството на собствени стъкла за гъвкави смартфони

Концепцията за смартфони, които имат гъвкави дисплеи и могат да се използват в няколко режима на работа е доста атрактивна.

Досега производителите на Android показаха модели в тази пазарна ниша, които имат два различни дизайна. Първото поколение смартфони като Huawei Mate X и Samsung Galaxy Fold имаха механизми, които им позволяват да се разгънат и предоставят повече пространство за мултимедия.

В края на миналата година Motorola предизвика голямо внимание с гъвкавия Razr (2020), който предлага класическия Clamshell дизайн, чиито екран се прибира и става с по-компактни размери.

Това е подходящо, тъй като можете лесно да приберете устройството в джоба или чантата.

Необходимо е само едно движение, когато искате да го разгърнете и използвате по-големия екран, който в случая е с големина от 6.2 инча. Вдъхването на нов живот на традиционните „Clamshell“ телефони от миналото изглежда допада на потребителите и накара другите компании също да проявят интерес към този дизайн.

Подходящ пример са Samsung, които вече представиха гъвкав смартфон през тази година, който се казва Samsung Galaxy Z Flip и наподобява визията на Motorola Razr (2019).

 

 

Една от интересните иновации e включването на Ultra Thin Glass (UTG) защитни стъкла, които предпазват дисплея.

В момента този компонент се доставя от дъщерната компания на корейския производител, а именно Samsung Display. Реалното производство се извършва от DOWOO INSYS, като след това специалистите на корейския гигант добавят ОLED дисплея, като финалния продукт се изпраща до Samsung Electronics.

В настоящият си вид Ultra Thing Glass (UTG) е с дебелина от едва 30 микрометра и струва $40 за производство. За сравнение стъклото за нормалните смартфони е около $2.

Не е изненадващо, че Samsung искат да редуцират тази цена, за да направят своите устройства по-атрактивни за производителите, съобщава GizmoChina.

Желанието на компанията е да започне да разработва сама ултратънки смартфони за гъвкави устройства. Възприемането на тази стратегия вече се обсъжда на високо ниво и би позволила на Samsung Electronics да се конкурират директно със своето дъщерно дружество Samsung Display.

Tова ще изостри конкуренцията между останалите производители в тази пазарна ниша и респективно ще намали цените на UTG стъклата.