Автомобилните концерни монтират в колите асистенти за шофьора, усложняват функциите, които после често не се използват, увеличават „свързаността“, и всички като един работят над функциите за автономия, за да отърват човека от шофирането и да го накарат да се занимава по време на пътуването с по-важни неща.
Затова експертите на немското издание Automobil Industrie решиха да разберат кои характеристики ще са решаващи за купувача в близко бъдеще. Те са задавали въпроси на средностатистически служители в автомобилната индустрия и потенциални купувачи на автомобили и са получили разностранни отговори.
Експертите са се поинтересували от работниците в автоиндустрията какви характеристики ще имат решаващо значение през идните 15 години, за да може един модел да стане бестселър.
Само 9.7% от участниците са посочили надеждността като най-важен критерий при избора. Водили са цената (27,9%), наличието на функции за автоматично шофиране (24,7%) и видът на силовия агрегат (22,3 %).
Любопитно е, че отговорът „дизайн“ е бил даден сам от 2% от участниците, оборудването – 3.2%, а „свързаността“ – 3.9%.
След това същият въпрос бе зададен на собственици на автомобили, купили си нова кола през последните две години.
Те са наредили на първо място в списъка силовият агрегат (26,7%), след това цената (22,7%) и надеждността (18,2%).
Наличието на функция за автопилот се оказа важна само за 12% от участвалите в допитването, дизайнът е интересувал само 2.9%, а оборудването – 1.5%. От свързаността са се интересували 4,4%.
В рамките на последното изложение CES (Международното изложение за потребителска електроника) посетителите успяха да погледнат в „кристалната топка“ и да разберат как стратегиите на концерни, като Daimler или BMW, си представят бъдещето.
Стана ясно, че те видя бъдещето в свързаността на транспортните средства едно с друго и развитието на функциите за автопилотиране.
Както се вижда мненията на стратезите, служителите в автоиндустрията и купувачите не си съвпада много.