Японските спортни седани от 90-те години се считат за едни от най-добрите в света поради мощните двигатели с турбокомпресор и високотехнологичните за годините си екстри.
Кои са трите най-добри японски „чудовища” от 90-те?
Mitsubishi Lancer Evo 6
Шестото поколение на този модел се основава на платформата от четвърто поколение, но е снабдено с редица иновативни технически „добавки“ по това време. Оборудвана с електронно контролиран заден диференциал AYC, който ви позволява да филигрирате при преминаването на завои.
Под капака се намира 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор с 280 конски сили.
С такова съотношение на енергия към тегло спокойно автомобилът ускорява до 100 км/ч за 6 секунди. За това допринася и системата за задвижване на всички колела.
Subaru Impreza WRX STI
Първото поколение на японските четириврати се счита за основен съперник на линията Evo, включително споменатата по-горе „шестица“. Автомобилите са много сходни в много отношения, като и двете са базирани на бюджетни седани и оборудвани с мощни мотори със задвижване на всички колела.
В този случай под капака се намира 2,0-литров турбо агрегат с мощност 280 к.с. Задвижването на всички колела ви позволява да ускорите до „стотицата“ за по-малко от 6 секунди. И звукът на този „опозиционер“ не може да бъде объркан с нищо.
Mitsubishi Galant VR-4
През 90-те японските автомобилни производители бяха толкова завладени от идеята за създаване на мощни седани със задвижване на всички колела, че Mitsubishi решиха да пуснат в допълнение към Lancer Evo и не по-малко грозния „звяр“ в лицето на Galant VR-4. Това е автомобил от по-висок клас и размери.
Независимо от това, неговият 2,5-литров турбо двигател със същите 280 „коня“ ви позволява да ускорите задвижването на четирите колела до 100 за 6 секунди. Жалко е, че идеята за „Супергалант“ не се вкорени и в бъдещето, а Mitsubishi се фокусира само върху Lancer Evolution.
Седаните 4х4 с произход от Япония са максималната мощност от 280 к.с. Такова беше „джентълменското споразумение“ на местните автомобилни производители, за да не се произвеждат истински „чудовища“, които биха били опасни по пътищата на Япония.