Само преди дни ви информирахме, че Google вече показва предупреждения за COVID-19 при пътувания. Това е само една от мерките, с които компанията се опитва да ни бъде полезна в неприятната ситуация. Технологичният гигант вече отдели финансови средства за подпомагане работата на болниците и подкани своите служите да се включат в много благотворителни инициативи. Google също така следят стриктно за разпространението на невярно съдържание за коронавируса и се стремят да ни показват само легитимна информация в своите приложения.
Заглавия като Google Maps, YouTube, Google Chrome улесняват ежедневието на милиони хора.
Внушителното количество информация, с което Google разполага за всеки от нас сега се превърна в ефективен инструмент в борбата с коронавируса. Оказва се, че компанията е създала интересен доклад, в който се съдържа детайлна информация за поведението на потребителите в 131 държави по цял свят. Всъщност въпросните данни използват сензорите на смартфони, с които традиционно компанията следи местоположението ни. Алгоритмите използвани от Google Maps са използвани от компанията в създаването на баа данни, която показва в кои държави следват най-стриктно указанията за социална изолация.
Самата информация показва колко често потребителите излизат навън, използват публичен транспорт, посещават магазини и други обществени места. Данните са генерирани от устройствата с активирани Google Location History, които в нормална ситуация се използват за подобряване на Google Maps. В този случай компанията дава свободен достъп до тази информация и се надяват да помогнат на здравните органи и медицинските институции да се справят по-добре с пандемията. Информацията, която е намерила място в доклада също така е събрана доброволно от собствениците на смартфони, предаде PhoneArena.
Разбивката по отделни страни е полезна, тъй като разкрива какви са индивидуалните нагласи и навици на хората във всяка от изследваните държави. Google уточниха още, че данните ще бъдат публично достъпни в интернет, докато лекарите и здравните органи по цял свят смятат, че имат нужда от тях. За нас обикновените потребители определено е любопитни да разберем колко добре се справяме с мерките за социална изолация препоръчани от властите. За периода между 10 – 29 март България отчита със 66% по-малко посещения на търговски обекти, спрямо средните стойности за целия свят.
Oще от Digital: Google, Facebook и останалите компании ще се борят срещу фалшивите новини за COVID-19