YouTube разработват конкурент на TikTok с името Shorts

TikTok се превърнаха в невероятен хит и в момента са едно от най-популярните приложения за водещите мобилни платформи. Големият успех на заглавието се дължи на атрактивния формат, позволяващ да заснемате кратки видео клипове. Платформата също така постоянно работи, за да увеличава броя на лицензираните песни, които да добавите като фон за своята мултимедия в TikTok. Едва ли е изненадващо, че най-голям интерес към приложението проявява най-младата аудитория и този тренд няма да се промени през 2020г.

 

Популярността на TikTok в световен мащаб накара някои от най-големите брандове в индустрията да разработят собствени заглавия с които да конкурират приложението на ByteDance. Сега към тях се присъединява и YouTube. Най-голямата видео услуга в интернет вече работи над собствен формат за кратки клипове кръстен с името „Shorts“, съобщава TheVerge. Tази функционалност ще ни позволи да ъплоудваме създадено от нас съдържание в фийда на мобилното приложение на YouTube, по същия начин, както вече го прави и TikTok.

 

 

Приликите между двата формата са доста, но има една съществена разлика и това е огромната колекция от музика, чиито права се притежават от YouTube. Няма как да не обърнем внимание на факта, че услугата се използва и от много автори на съдържание, които сега поддържат свои канали. Ако повече от тях проявят интерес към YouTube Shorts определено могат да превърнат тази функция в реален конкурент на TikTok, което се използва от над 41 млн. активни потребители извън територията на Китай.

 

Това се очертават като големите оръжия на YouTube. Всеки нов източник на приходи е подходящо допълнение към YouTube, като платформата генерира рекламна печалба от $15 млрд. през последната година. Въпреки популярността си TikTok е доста далече от тази цифра, като потребителите им са изразходвали за покупки в приложението около $177 млн. през 2019г. Засега няма данни кога ще бъде премиерата на YouTube Shorts, както и какви други изненади ни очакват в платформата.

 

Oще от Digital: 5 полезни приложения за феновете на TikTok