Huawei AppGallery е алтернативен магазин за приложения, който е ключов фактор от бизнес стратегията им мобилната индустрия. Китайският производител полага много усилия, за да привлече вниманието на големите разработчици към своята платформа. В опит да стимулират повече външни платформи към онлайн портала за приложения от Huawei са се съгласили да прибират едва 10% от печалбата. Това означава, че 90% от приходите на заглавията в AppGallery ще отиват при самите разработчици.
За сравнение Google и Apple получават 30% от печалбата в Google Play и App Store.
В момента Huawei AppGallery предлага колекция от над 55 хил. приложения оптимизирани за смартфони, които са създадени от 1.3 млн. разработчици. Това са доста добри стойности, като се има предвид, че се работи активно над този проект от няколко месеца. Huawei ще продължат да отделят внушителни средства, за да популяризират Huawei AppGallery на европейския пазар. Компанията вече отдели $10 млн., за да стимулира разработчиците от Русия да оптимизират своите заглавия и да ги публикуват в Huawei App Gallery, съобщава GizmoChina.
От Huawei ще инвестират над $1 млрд., за да превърнат Huawei AppGallery в сериозен конкурент на Google Play и App Store. Tурският телекомуникационен гигант Turkcell също сключи партньорство с Huawei, което се изразява в продажбата на 1 млн. смартфона, които използват HMS Core. Всъщност това е пакет от мобилни услуги, които ще бъдат предварително инсталирани на бъдещите устройства на компанията и включват приложения като Huawei Browser, Huawei Mobile Cloud, Huawei Themes, Huawei Music, Huawei Video, Huawei Reader, Huawei Search и Huawei Asistant.
Oще от Digital: Facebook, Instagram и Twitter скоро ще са достъпни в Huawei AppGallery