В България едва 4% от хората спортуват активно, което е твърде малко в сравнение с другите страни в Европейския съюз, където са около 30%, показват данните на Евростат. В другите държави населението има изградени спортни навици и редовно посещава фитнес залите. В такава „враждебна“ към спорта среда, изграждането на верига от фитнес клубове е начинание с голяма степен на риск. Защото то вероятно би имало относителен успех без възможност за динамично развитие.
Бизнес моделът на веригата Pulse Fitness & SPA обаче промени завинаги в България това схващане, като не само се превръща в един от най-бързо развиващите се брандове в тази област, но и успява да изгради сред своите клиенти устойчиво отношение към спорта и здравословния начин на живот. Безспорно компанията е лидер в предлагането на иновации, които ще задоволят и най-смелите очаквания на клиента.
„Идеята за създаването на Pulse Fitness & SPA се базира на задълбочено проучване на водещи световни фитнес вериги. Исках клиентите ни да се радват на по-добро качество от това, което биха получили в чужбина. Основната ни цел е да им предложим преживяване заради, което те отново да искат да дойдат, а не просто час или два фитнес упражнения и занимания“, разказва предприемачът Паскал Дойчев, който е създател на веригата клубове Pulse Fitness & SPA. Първият обект отваря врати през 2012 г. Днес те са общо десет – в София, Пловдив, Банско и Свети Влас. „Стремим се да осигурим уникално преживяване на нашите клиенти, за които това да се превърне в начин на живот. Те знаят, че при нас ще намерят модерни, забавни, различни и разнообразни възможности за тренировки и релаксация. Стараем се да съчетаем ефирния, просторен и футуристичен дизайн с уют“, подчертава Дойчев, който акцентира върху ексклузивното обслужване съчетано с опитни треньори и специалисти. Клубовете от веригата така са изградени, че дават възможност за индивидуални и групови тренировки. Достатъчно са просторни, за да запазят достатъчно пространство за тези клиенти, за които това е лично време за усамотение и размисъл, но осигуряват възможности и за хора, предпочитащи да спортуват в компания.
Само за последните две години клубните членове на Pulse Fitness & SPA са нараснали с близо 30%, като броят им вече надхвърля 25 000 редовни посетители. През изминалата година са открити два нови обекта – на ул. Околовръстен път 214 в София Ринг Мол и на ул. Околовръстен път 251 А, в ж.к. Младост, до Бизнес Парка. През 2020 г. е планирано откриването на още два обекта – Pulse Fitness & Spa Arena на бул. Цариградско шосе (бившата сграда на Орифлейм) и Pulse Fitness Mall Sofia на бул. Ал. Стамболийски. Така мениджмънтът на веригата изпълнява своя план за разполагане на клубовете във възлови локации в града. Достъпът е изключително важно предимство в динамичното ежедневие. „Колкото и амбициозно да звучи, ние постоянно се стремим да предлагаме фитнес услуги и продукти без аналог в страната. Това е ключово за нашия успех“, казва Паскал Дойчев.
Практиката показва, че повечето клиенти имат желание за тренировка, но след първия месец губят интерес и желание. Затова клубното членство по-скоро е инструментът, който им помага да запазят мотивация. Чрез едногодишните членски карти, те се мобилизират да се отнасят максимално сериозно към своите фитнес занимания. Философията на Pulse Fitness & Spa е да помага на клиентите си да изградят култура на постоянство в поддържането на тялото във добра и свежа форма в името на по-качествен начин живот.
Липсата на спорт и движение е един от основните фактори за наличието на наднормено тегло и застой, което от своя страна е един от факторите за разпространението на различни заболявания: хипертония, диабет, както и ред други хронични заболявания на костите и ставите, свързани с обездвижването. Според националната статистика у нас с наднормено тегло, включително затлъстяване, са 62% от мъжете и 48% от жените на възраст 16 години и нагоре. Същевременно в повечето държави-членки на ЕС над 70% от населението осъществява някакви форми на упражнения в свободното си време. Сред отличниците спортуващи нации е съседна Румъния, Дания, Холандия, Финландия и Швеция. В тези държави близо 90% от хората са полагали някакви физически упражнения.
Множество анализи отчитат необходимостта от мерки на власатите и на самите хора за насърчаване на повече българи да спортуват и да бъдат физически активни в ежедневието си. Това е изключително важно не само от гледна точка на здравето, благосъстоянието и интеграцията на хората в общността, но и заради значителните икономически разходи, продиктувани от осигуряване на допълнителни здравни разходи за населението!
В статията има продуктово позициониране!