Големите суеверия на пилотите от моторните спортове

Големите суеверия на пилотите от моторните спортове

Спортът, без значение от формата му, се обвързва с огромно количество суеверия, за които може никога да не сте чували. Всеки е виждал Надал да реди шишетата с вода и сок под определен ред, мнозина знаят за ритуала на Йохан Кройф и дъвката. В моторните спортове има също огромно количество суеверия, с които смятаме да ви запознаем в следващите редове:

Пилотите имат суеверие, че облеклото им има огромно влияние върху начина на пилотиране и по тази причина избират определен ред на обличане. Всичко започва от чорапите и приключва с ръкавиците.

Според пилотите като Браян Скот, чул същата версия от колегите, дясната страна държи най-много късмет, затова всичко се слага и обува първо в дясната половина. Валентино Роси също залага на тази стратегия, макар и да не споделя коя му е късметлийската страна. Други пилоти пък отказват да се бръснат в деня на състезанието. Не искат да бръснат късмета. Сега разбираме и защо Димитричка от село избягва този ритуал вече 10 години – не иска да бръсне късмета! 

Различните обувки са страст на пилота Алекс Вурц. Австриецът е известен с избора си на две различни обувки, макар и да има други почитатели на същото дело. Не е ясно дали помага, но ако пилотът се чувства спокоен, значи идеята е спазена! Другата по-позната идея е различните чорапи. Стефано Модена дори вдига летвата и слага едната си ръкавица наопаки, не знаем колко е помогнала, но със сигурност е повишила риска от опасност. 

Няма как да не говорим за талисмани, след като сме в темата за суеверия. Фетел има скрита щастлива монета някъде в себе си. Други пилоти пък пазят своите заешки крачета, снимка на роднините и много други. Причината да няма много информация за талисманите е, че повече отказват да споделят тази информация толкова рано. Тацио Нуволари е носил фиба с шарката на костенурка в себе си. 

Ако се чудите защо мъжете предпочитат повече колите пред жените, причината се крие във факта, че колата сякаш разбира какво и казваме. Валентино Роси обича да говори на мотора си и да го успокоява, някак си да достига специален консенсус с него. Роси заявява, че в последните моменти има шанс да се успокои психически и да кара по най-добрия възможен начин. Майкъл Андрети е обичал дори да потанцува около колата си или да изпуши една цигара с нея. Практически няма ограничения, стига пилотите да бъдат спокойни на финала. 

Ако един ритуал проработи, значи трябва да се повтаря до изтъркване. В този случай трябва да обърнем внимание на Нико Хулкенберг, Себастиан Фетел и дори Хуан Пабло Монтоя избират определена позиция за влизане в болида. От особено значение е моментът, преди да започне състезанието. И тримата предпочитат лявата страна на болида, а Пабло дори отива малко по-далече със специален закопчващ ритуал в поставянето на коланите. Вярата, че влизането по същия начин ще донесе отново късмет и благоденствие е категоричен. 

Ако говорим за лош късмет, тук ще откриете всички видове клишета. Черната котка и номер 13 са смятани за най-черните преживявания. Американците са виртуози в това преживяване и практически предлагаме да обърнете внимание на номерацията. Шампионът Джо Уелтъри от НАСКАР финишира на 13-то място за определено състезание, комисията все пак му позволява да се състезава на 12-то А място. Шумахер пък е бил фен на нечетни номера и 13 не е било сред тях. Всеки се опитва да избяга от фаталното число, но понякога позициите и обиколките са важни!

Професионалните пилоти печелят сериозни суми и много често живеят охолно и безгрижно. Проблемът с 50-доларовата банкнота идва през 1964-а година, когато пилотът Джо Уедърли катастрофира в НАСКАР. Последното състезание за сезона и последното в кариерата на пилота показва, че в джоба му имало две банкноти от 50 долара. Ето защо повечето пилоти бягат от тази банкнота. Доста години по-късно Дейл Ърнхард умира във фатална катастрофа, а близките съобщават, че имал 50 долара в портфейла си, същото се случва и със Стърлинг Марин. Ето защо пилотите трябва да взимат само по стотатички, иначе застрашават живота си. 

И нека не забравяме, че цветовете също имат своето внимание. През 1920-та година, Chevrolet-ът на Гастон е в зелен цвят. Пилотът губи контрол в едно от състезанията и се забива в стена, умирайки на място. След това, абсолютно всеки пилот избягва зеленото като цвят. Интересното е, че легендата присъства само в състезанията, зеленото като автомобилен цвят продължава да съществува. Политиката в НАСКАР и Формула 1 е различна и там цветовете по-често се определят от рекламодателите. Едва през 80-те години, когато Mountain Dew започват спонсорирането и с тяхното лого се преминават доста финали, печелят по-добра слава. С риск да има малко повече нерви, пилотите предпочитат зеленот, под форма на пари, стига да не е в 50-доларови банкноти!

Коментари