Кога е време да се разделиш със старата кола

Кога е време да се разделиш със старата кола

В живота на всеки мъж се достига до един момент, когато трябва да се раздели с настоящето си возило. Подобни моменти са малко трудни, след като машината е служила вярно твърде дълго време, ала времето не прощава на никого. И след като километрите и годините се натрупат, всеки автомобил заслужава своето пенсиониране и прераждане в пералня или хладилник. Единственият проблем е, че мнозина се съмняват в решението си и смятат, че старата кола може да се справи добре и през следващите няколко сезона.

Факторите за продажба могат да бъдат най-разнообразни, но преди да вземете решение, помислете си дали наистина си заслужава да я продавате или е по-добре да ремонтирате. Изброяваме някои основни фактори, които биха наклонили везните в полза на раздялата.

1. Ръжда

Естественият вредител на всяка автомобилна индустрия е именно ръждата. Колкото и добре да е направен един автомобил, неговият живот най-често е около 20 до 30 години, а по-лошото е, че много често двигателят умира, преди да се е стигнала до тази фаза. Ръждата би могла да се контролира и много често има механици, които изрязват наранената част, за да поставят нова и по-здрава, спирайки разпростирането на време, ала идват моменти, когато автомобилът се олекотява толкова много, че подобна манипулация би могла да бъде твърде опасна. В такива моменти продажбата на части е най-разумна, стига да има здрави такива. 

2. Тоталната щета

ПТП-тата могат да бъдат един от най-неприятните начини за изпращане на автомобила, ала се случват. Категорични сме, че абсолютно всеки удар може да е фатален за возилото Ви. Особени удари в страничната част на автомобила Ви могат да сложат край на живота на машината. Изкривяването на основната геометрия може да коства сериозни главоболия и на най-големите механици. Освен това идва и моментът с плащането на подобен ремонт. Докато двигателят може да бъде защитен от купето, движещите се части нямат този късмет, а левите завои могат да носят много опасности не само за колата, но и за вас. Много сериозен проблем е и фактът, че много такива коли се ремонтират некачествено и след това се продават „изгодно“ на следващият собственик. 

3. Двигателят гори масло

Ако сте се сдобили с кола от Италия, тогава трябва да се подготвите за най-лошото. Там маслото спира да се сменя, когато гаранцията на автомобила изтече. Моторното масло, без значение от марката, губи своите свойства след определени километри или след една година. След една година, същото започва да става на грес и да се движи по маслените магистрали, запушвайки някои от най-важните пътища. Ремонт от този вид може съвсем спокойно да бъде синоним на основен (повличайки след себе си сериозни суми) или дори да е стигнал онзи етап отвъд поправката. 

4. Налягането на маслото е ниско

Ако комбинирате този проблем заедно с горния, тогава наистина имаме лоши новини за вас. Двигател, който гори масло и няма никакво налягане, може да е останал без абсолютно никакъв живот. Липсата на нялагане означава, че маслената помпа не работи, ако тя работи, това означава, че биелните лагери не качват достатъчно масло, но ако го правят, това означава, че магистралите са запушени и тяхното отпушване е повече от невъзможно. Да не забравяме, че основните лагери също може да имат хлабини и всичко това превръща вашата банкова сметка в една черна дупка. 

5. Стойността й намалява драстично с всяка година

Колкото и добра да е една кола, започвате да губите в деня на купуването й. Съществува една времева граница, в която е добре да продадете старата машина и да се сдобиете с нова, докато все още можете да спечелите от печалбата. Ако возилото Ви няма да се превърне в ретро машина и не е автомобилна рядкост, тогава трябва да започнете да мислите за по-бързата раздяла. Мнозина използват момента, за да вземат нова кола, когато гаранцията на старата изтече, пропускайки евентуалните бъдещи проблеми, други просто се ориентират към по-новото производство. 

6. Твърде скъп ремонт

Някои автомобилни части са проектирани с определен живот и когато той приключи, започват главоболията. Такива примери могат да бъдат популярните дизелови помпи, турбини, хидравлични рейки и много други. Рециклирането често е възможно, но неизбежното само се забавя. В такива моменти някои механици започват да търсят употребявани, но все още здрави части, докато други са поне честни и казват, че това може да бъде една безкрайна игра, чийто край е известен на всички.

Коментари