10-те най-скандални реклами на всички времена

Модната индустрия и стандартите в рекламата са в постоянни и живи отношения по между си от доста време. В стремежa си да привлече клиента, като магнит към рекламираната стока, от рекламната индустрия често прибягват до екстремни визуални методи. Не писано правило е, че „сексът продава“ и големите рекламни кампании, съвсем безсрамно често стъпват на него. Но тяхното въображение не се ограничава само с това в опита потребителят да бъде „омагьосан“ не се поставят граници.

По-долу ще видите селекция от едни от най-шокиращите рекламни кампания в модната индустрия, които определено успяха да разбунят духовете за дълго време и да тестват, докъде стига прагът на приемливост на потребителите.

Alexander Wang Denim

2

За тази провокативна реклама, Александър Уанг казва: „готови сме да посрешнем последствията и да водим спор с всеки за откритата голота в рекламите“. „Не я смятам за провокативна, а за секси“, продължава дизайнерът.

 Supreme

3

Очевидно от Supreme не се притесняват да стигнат далеч. Доказателство е кадърът от 2010 г., който е публикуван в техния 6-ти каталог.

Sisley

4

Филиалът на Benetton Group – Sisley със сигурност не е неопитен в пазара за пикантни рекламни кампании. Te умеят да събуждат двусмисленото, както се вижда в рекламата „Моден боклук“ от 2007 година.

Diesiel „Foursome“ 

5

Кампанията на италианския моден гигант Diesel от 2007 г. подтикна много феминистки групи да се обединят, за да може тя да се забрани. Според мнозина рекламата показва похотлив вкус и нагъл шовинизъм.

„G Marks the Spot

6

„Палавият враг“ е кампания на Gucci от 2003 г., която получи много критики и етиките като „гнусна, груба и унизителна за жените“.

„Промени стила. Не следвай твоя лидер“

7

Италианската марка New Form доста „разбуни духовете“ след като зашлеви шамар по лицето на един от най-големите злодеи в история. Адолф Хитлер, на една от своите 2010 Платена публикация кампании. 18-футовите плакати на Адолф Хитлев макар и в розово не се възприемат добре от италианските граждани, затова властите излизат с декларация, в която се казва, че „използването на изображение на лицето, отговорно за най-тежките престъпления на миналия век е обидно за конституционните принципи на нашата страна и влияе върху чувствителността на гражданите“.

Tom Ford за Мъже

8

Снимана от краля на безобразията Тери Ричардсън, кампанията от 2007 г. за популяризиране на първия по рода си мъжки аромат Tom Ford експлоатира понятието „секс продава“ в пълния си потенциал. Кампанията е обвинена, че съдържа открито порнографско съдържание.

Рекламата на Dolce and Gabbana – „групово изнасилване“

9

Кадърът е забранен в Испания, а Националната организация на жените считат рекламата за агресивна. Сцената напомня групово изнасилване и препраща към насилие срещу жените.

Сцена на насилие от филм на Гаспар Ноев за рекламата на Fly53

От Fly53 взаимстват кадър на очевидно насилие и употреба на огнестрелно оръжие от филм на Гаспар Ноев. Това не остава незабелязано от потребители и от Органа по стандарти в рекламата от където са категорини: Ние считаме, че изображение на престъпления с огнестрелно оръжие на реклама може да се възприеме като оневиняване на реално насилие или като поощряване на подобни действия“

„Tights“

Ad_Radar 160407.ai

Отново стъпване в страни от „секси“ и залитане към „порнография“, което не остава незабелязано от ораните контролиращи съдържанието на рекламните кампании.