Модната индустрия и стандартите в рекламата са в постоянни и живи отношения по между си от доста време. В стремежa си да привлече клиента, като магнит към рекламираната стока, от рекламната индустрия често прибягват до екстремни визуални методи. Не писано правило е, че „сексът продава“ и големите рекламни кампании, съвсем безсрамно често стъпват на него. Но тяхното въображение не се ограничава само с това в опита потребителят да бъде „омагьосан“ не се поставят граници.
По-долу ще видите селекция от едни от най-шокиращите рекламни кампания в модната индустрия, които определено успяха да разбунят духовете за дълго време и да тестват, докъде стига прагът на приемливост на потребителите.
Alexander Wang Denim
За тази провокативна реклама, Александър Уанг казва: „готови сме да посрешнем последствията и да водим спор с всеки за откритата голота в рекламите“. „Не я смятам за провокативна, а за секси“, продължава дизайнерът.
Supreme
Очевидно от Supreme не се притесняват да стигнат далеч. Доказателство е кадърът от 2010 г., който е публикуван в техния 6-ти каталог.
Sisley
Филиалът на Benetton Group – Sisley със сигурност не е неопитен в пазара за пикантни рекламни кампании. Te умеят да събуждат двусмисленото, както се вижда в рекламата „Моден боклук“ от 2007 година.
Diesiel „Foursome“
Кампанията на италианския моден гигант Diesel от 2007 г. подтикна много феминистки групи да се обединят, за да може тя да се забрани. Според мнозина рекламата показва похотлив вкус и нагъл шовинизъм.
„G Marks the Spot
„Палавият враг“ е кампания на Gucci от 2003 г., която получи много критики и етиките като „гнусна, груба и унизителна за жените“.
„Промени стила. Не следвай твоя лидер“
Италианската марка New Form доста „разбуни духовете“ след като зашлеви шамар по лицето на един от най-големите злодеи в история. Адолф Хитлер, на една от своите 2010 Платена публикация кампании. 18-футовите плакати на Адолф Хитлев макар и в розово не се възприемат добре от италианските граждани, затова властите излизат с декларация, в която се казва, че „използването на изображение на лицето, отговорно за най-тежките престъпления на миналия век е обидно за конституционните принципи на нашата страна и влияе върху чувствителността на гражданите“.
Tom Ford за Мъже
Снимана от краля на безобразията Тери Ричардсън, кампанията от 2007 г. за популяризиране на първия по рода си мъжки аромат Tom Ford експлоатира понятието „секс продава“ в пълния си потенциал. Кампанията е обвинена, че съдържа открито порнографско съдържание.
Рекламата на Dolce and Gabbana – „групово изнасилване“
Кадърът е забранен в Испания, а Националната организация на жените считат рекламата за агресивна. Сцената напомня групово изнасилване и препраща към насилие срещу жените.
Сцена на насилие от филм на Гаспар Ноев за рекламата на Fly53
От Fly53 взаимстват кадър на очевидно насилие и употреба на огнестрелно оръжие от филм на Гаспар Ноев. Това не остава незабелязано от потребители и от Органа по стандарти в рекламата от където са категорини: Ние считаме, че изображение на престъпления с огнестрелно оръжие на реклама може да се възприеме като оневиняване на реално насилие или като поощряване на подобни действия“
„Tights“
Отново стъпване в страни от „секси“ и залитане към „порнография“, което не остава незабелязано от ораните контролиращи съдържанието на рекламните кампании.