Колко печелят топ-марките от своите коли

Американската агенция Bloomberg се опита да изчисли колко печели един автомобилен производител от своите модели. Сметките са направени за пазара в САЩ, като в основата им са финансовите резултати, публикувани от водещи компании като Porsche, например.

Според Bloomberg, през миналата година германската компания е продала 238 000 нови автомобила, което носи печалба от 4,1 млрд. долара

. Това означава, че от от всяка продадена машина Porsche прибира чисти 17 250 долара.

Трябва да се уточни, че това все пак е доста условна цифра, тъй като компаниите печелят не само от продажби на автомобили. Има още приходи от резервни части, сервизни услуги, инженерни разработки за други производители и редица други.

Отличник по този показател обаче си остава Ferrari, където всеки продаден автомобил носи на компанията около 90 000 долара печалба. От Bloomberg допълват, че при италианците 30% от приходите идват от продажба на двигатели, различни артикули, както и от парковете за развлечения, които компанията изгради на няколко континента.

Добре се справят и германските производители, допълва агенцията. Концернът Daimler AG печели около 5000 долара от всеки продаден нов автомобил Mercedes-Benz. Горе-долу толкова е и резултатът на BMW.