Подходящи храни след тренировка

Мислейки за себе си след празниците, едва ли посягате към калорични храни и сладки неща.

Месец януари е месецът, през който повечето хора започват да тренират, за да се отърват от натрупаните килограми през декември и подготовка за така очакваното лято и плаж.

Сигурно сте чували, че тялото усвоява въглехидрати и протеини в рамките на 45 минути след тренировка.

Поради тази причина е от значение с какво точно ще захраните организма след правенето на упражнения, тичане, фитнес или групови занимания.

Ето и едни от най-добрите храни за прием след тренировка:

Кисело мляко

Истинското кисело мляко е чудесен пробиотик, запазва функциите на стомашно-чревната флора. Освен това млякото помага и в борбата с мускулните болки.

Пълнозърнест сандвич

Пълнозърнестите храни са заредени с полезни въглехидрати. Зърната са добра добавка и към салати и месо. Те спомагат за добрата обмяна на веществата и засищането на организма за по- дълго време.

Плодове

Те съдържат лесно смилаеми въглехидрати, които действат добре на умореното тяло и мускули. Консумирайте често цитруси, киви и ананас.

Яйца

Сервирайте ги както ви харесва – бъркани, на очи, рохки, твърдо сварени. Те са с високо съдържание на протеин и хранителни вещества.

Спанак

Силно концентриран на хранителни вещества, витамини и минерали. Освен това съдържа витамин С и фолиева киселина. Най-важното е, че не съдържа мазнини и холестерол.

Хумус

Това е храна за добра фигура, изключително популярна в Близкия изток. Зарежда организма с нужната енергия за деня, минерали, витамини и протеини.

Коментари