Знаете ли, че тази година електронната възпламенителна система на автомобила закръгля половин век? През 1967 г. независимо едни от други две фирми създават тази система, която прави революция в автомобилостроенето и в колите въобще. Става дума за Фолксваген и Бош. Парадоксално е, че Фолксваген са провокирани да създадат елекронното запалване от властите в Калифорния, които изискват колите да се движат с по-малко вредни за въздуха и хората вещества.
Преди 50 години Фолксваген изпълняват това условие, което с течение на времето става все по-строго. И за да го избегне, Фолксваген измисля лъжливи датчици. Така години, а е възможно и десетилетия наред, автомобилите с тази марка да замърсяват въздуха много над определените стойности. Сигурно знаете, че немската група направи всичко по силите си, за да огнаничи последиците от огромната глоба от 6 млрд. долара заради измамата.
Знаете ли, че запалителната система е наречена царицата на автомобилите във всичките й варианти: контактно-транзисторна, полупроводникова, безконтактно-транзисторна и магнитна. Те се рзличават в работата си от начините на контрол на запалването. В контактната система натрупването и разпределението на електро енергията а в самите цилиндр се извършва взаймодествайки си с механични средства – прекъсвач дистрибутор. При безконтактното запалване за управление на натрупваната енергия се употребява транзисторен комутатор, взаимодействащ с безконтактни датчици на импулсите. А при електронната запалителна система от изключителна важност е електронният блок за управление на процесите.
Независимо от разликата в запалването всички видове запалителни системи на автомобилите имат общи елементи – акумулатор и алтернатор, бобина, запалителна свещ, компютър на инжекциона. Принципите на работата повечето системата за запалване е натрупването и преобразуването на ниското напрежение на бобината от електрическата мрежа на превозно средство във високо напрежение – до 30000 волта, разпределението и преноса на високо напрежение за съответния тип свещи и образуването в точния момент на искра на свещта.
Така че основните етапи в работата всички видове запалителни системи могат да се разделят на: натрупване на електрическата енергия, преобразуване на енергия, разпределението на енергия от свещите, образуване на искра, запалване на гориво-въздушната смес. Кликнете тук и можете да видите страхотни цени за части за ремонт на вашия автомобил