Знаете ли, че „електронното запалване“ навърши 50 години

Знаете ли, че тази година електронната възпламенителна система на автомобила закръгля половин век? През 1967 г. независимо едни от други две фирми създават тази система, която прави революция в автомобилостроенето и в колите въобще. Става дума за Фолксваген и Бош. Парадоксално е, че Фолксваген са провокирани да създадат елекронното запалване от властите в Калифорния, които изискват колите да се движат с по-малко вредни за въздуха и хората вещества.

Преди 50 години Фолксваген изпълняват това условие, което с течение на времето става все по-строго. И за да го избегне, Фолксваген измисля лъжливи датчици. Така години, а е възможно и десетилетия наред, автомобилите с тази марка да замърсяват въздуха много над определените стойности. Сигурно знаете, че немската група направи всичко по силите си, за да огнаничи последиците от огромната глоба от 6 млрд. долара заради измамата.

Знаете ли, че запалителната система е наречена царицата на автомобилите във всичките й варианти: контактно-транзисторна, полупроводникова, безконтактно-транзисторна и магнитна. Те се рзличават в работата си от начините на контрол на запалването. В контактната система натрупването и разпределението на електро енергията а в самите цилиндр се извършва взаймодествайки си с механични средства – прекъсвач дистрибутор. При безконтактното запалване за управление на натрупваната енергия се употребява транзисторен комутатор, взаимодействащ с безконтактни датчици на импулсите. А при електронната запалителна система от изключителна важност е електронният блок за управление на процесите.

Независимо от разликата в запалването всички видове запалителни системи на автомобилите имат общи елементи – акумулатор и алтернатор, бобина, запалителна свещ, компютър на инжекциона. Принципите на работата повечето системата за запалване е натрупването и преобразуването на ниското напрежение на бобината от електрическата мрежа на превозно средство във високо напрежение – до 30000 волта, разпределението и преноса на високо напрежение за съответния тип свещи и образуването в точния момент на искра на свещта.

Така че основните етапи в работата всички видове запалителни системи могат да се разделят на: натрупване на електрическата енергия, преобразуване на енергия, разпределението на енергия от свещите, образуване на искра, запалване на гориво-въздушната смес. Кликнете тук и можете да видите страхотни цени за части за ремонт на вашия автомобил