Интернет гигантът Yahoo! наближава своя край

Интернет гигантът Yahoo! наближава своя край в сегашния си вид. Компанията е подала документи в американските институции, с които ги уведомява, че навлиза в последния етап от продажбата си и интегрирането си в телекома Verizon, съобщава онлайн изданието TechCrunch.

Yahoo! е основана през 1995 г. и в продължение на години беше най-посещаваният сайт в света.

С увеличаване на популярността на сайтове като Google, Facebook и други обаче, Yahoo! започна да губи от своята популярност. Сегашният изпълнителен директор Мариса Мейър напусна поста си в Google, за да оглави компанията и имаше план в рамките на три години да я преобрази.

Тя обаче не успя, а постепенно Yahoo! започна да си търси нов собственик. Компанията го намери в лицето на телекома Verizon. Дори и това обаче не минава гладко. През последните няколко месеца Yahoo! на два пъти обяви, че е станала жертва на мащабни хакерски атаки с общо над 1.5 млрд. засегнати потребители. Това предизвика очакваното недоволство на Verizon и известни предоговаряния на сделката. Според някои слухове дори не е изключено сделката да пропадне в последния момент, ако телекомът не е доволен от новите условия.

Това обаче изглежда малко вероятно, особено на фона на последните развития и подадените от Yahoo! документи. В тях се посочва, че Мариса Мейър и почти целият борд на директорите на компанията ще напуснат. Verizon ще придобие интернет бизнеса на Yahoo, но 15-те процента дял на Yahoo в китайския гигант Alibaba, 35.5% дял в Yahoo Japan и патентите на компанията ще останат независими. Те обаче няма да се притежават от компания с името Yahoo!, а от нова фирма, която ще се казва Altaba Inc. Тя ще се управлява от 5-членен борд на директорите. Не се очаква Altaba да развива някаква дейност с интернет услуги, а просто ще управлява активите и патентите.

Интернет порталът на Yahoo! и всички останали онлайн услуги пък ще станат изцяло собственост на Verizon. Тяхното бъдеще все още не е ясно. Очаква се все пак да запазят бранда си, защото той е разпознаваем и познат. Verizon обаче досега не е коментирала плановете си за неговото развитие. Със сигурност то няма да следва сегашната посока и в Yahoo! предстоят промени.


Коментари