Факти свързани с търговията и маркетинга

Вижте най-интересните факти свързани с бизнес индустрията. Как няколко манипулационни трика, могат да доведат до голяма печалба.

Вторник е най-производителният ден от работната седмица.

Всеки ден в света се появяват около 33 нови продукта, от тях – 13 играчки.

Детските стоки в магазините се държат възможно най-ниско за да могат децата да ги видят.

Всеки ден около 65 човека стават милионери.

Около 20% от милионерите никога не са учили в универститет.

Кафето е втората най-търгувана стока в света след бензина.

Около 80% от всички играчки се произвеждат в Китай.

По статистика 90 % от ресторантите биват закривани в първата година след откриването си.

Основните приходи на компанията „Макдоналдс“ идват от напитки, независимо от разположението на страните.

Компанията «American Airlines» успяла да икономиса около 40 хиляди долара, махайки само една маслина от салатите, предназначени за пътниците в бизнес класата.

Приятните аромати в магазина в повечето случаи са изкуствени, те са създадени за сметка на ароматизаторите на въздух и са предназначени да карат клиентите да купуват.

В заведенията за бързо хранене често се пуска бърза музика, защото под нейно влияние посетителите по-бързо ядат храната си и така освобождават места за новите клиенти.

Годишният оборот на пазара на рекламни услуги е 500 милиарда долара. За сравнение, годишният оборот на тютюн в света е около 400 милиарда долара.

Основателите на „Google“ Лари Пейдж и Сергей Брин през 1998 г. искали да продадат „Google“ на компанията ‘Yahoo“ за 1 милиард долара, но „Yahoo“ се отказали от покупката. След 76 години, през 2005 година, „Google“ вече струвала 80 милиарда долара с годишни приходи от 1, 50 милиарда щатски долара.

През 20 век руският предприемач Николай Шустов измислил начин да насърчи купуването на своя нов коняк в московските ресторанти. За целта той наел младежи, които ходели из заведенията и питали за „Шустовски коняк“, където, естествено, нямало. След това подставените посетители устройвали скандали и бой, изразявайки своето недоволство. В резултат на тези акции московските съдържатели научили за новия коняк и започнали да го купуват от креативния предприемач.