Много странна кампания спомага за раждаемостта в Дания

Лозунгът на кампанията е „Направи го за мама„. Звучи някак странно извратено и двусмислено, но така или иначе дава резултат.

Датчаните страдат от сериозна демографска криза в последните години и правителството прави всичко по силите си, за да накара младите да правят деца.

Една идея се прокраднала в социалното министерство, според която би било добра идея да се насочи вниманието към семейните сантименти на прародителите.

Идеята е следната: Нашите майки и бащи, които вече са на преклонна възраст, имат прекалено малко нови поводи за радост, които са им останали в живота. Най-голямата такава е да станат баби и дядовци. Младите от своя страна винаги си намират оправдания, че сега не е моментът за деца и отлагат максимално това щастие за своите родители. Кампанията цели да амбицира точно тази по-възрастна група от хора, да ги присъедини на своя страна и да помогне на децата им да си направят свое поколение.

Хората от министерството са достигнали до създаването на една реклама през 2015. Те са изградили онлайн платформа, от която може по-лесно да се планират летни отпуски, на които старите да пращат младите спонтанно. Статистиката сочи, че в летните месеци, когато е топло и хората спортуват повече, сексуалната активност на двата пола се покачва. Посредством тези изненадващи ваканции, старите косвено стимулират младите за създаването на деца.

Цялото нещо ви звучи някак глупаво и нереално, нали? Веднага ви опровергавам. Социологическо проучване ясно показва, че за последната година, откакто тече рекламната кампания, раждаемостта в Дания се е повишила с цели 1200 новородени. Това е много добре на фона на общото население в страната, което е малко над 5.5 милиона.

Вижте сега и самата реклама, която постига този магически ефект.

Автор: Десислав Янкулов Източник: Independent