Ако проектът на БДЖ върви по план, това ще стане факт в следващите година-две и така изгубените клиенти на железницата ще се върнат отново на релсите.
В момента разполагаме с френски влак и немски вагони, които случат за тестове на новата бърза линия, която се строи по най-натоварената ос в страната – София-Пловдив.
Тези дни бе извършен тест между Пловдив и Стамболийски, при който композицията е развила рекордните за страната ни 225 км/ч и така връзката между двата съседни града се осъществи за малко повече от 5 минути.
Трасето се очаква да бъде с дължина от 125 км, а към днешна дата проектът е реализиран до Пазарджик.
Очакванията на БДЖ са, че, когато всичко е готово, ще има влакове, които ще се движат с до 200 км/ч, а средната скорост на пътническите превози се очаква да стане 180 км/ч.
Има само един голям проблем, който предстои да бъде решен – закупуването на достатъчно влакове и вагони, които да са в състояние да покриват високите очаквания.
Автор: Десислав Янкулов Източник: Вестник „Марица“