Защо най-добрите ти служители биха те напуснали

Във всяка една компания и фирма от среден и малък характер има добри и не до там добри работници. Големите предприемачи се стремят да задоволяват нуждите на най-ценните си кадри с различни поощрения и предлагане на привилегии, за да може работата да върви. Неразумният бизнесмен не го е грижа толкова за най-ценните си служители и това често води до раздяла именно с тях.

Какви са основните причини, за да ви напусне един наистина ценен кадър? Сега ще разберете, за да се опитате да ги предотвратите, ако ви е грижа за личния ви бизнес, който се крепи на труда на вашите подчинени.

  1. Интервюто за работа се е оказало подвеждащо – Изключително важно е да представяте правилно условията за работа при подбора на персонала си. Никога не завишавайте прекалено очакванията и не подвеждайте бъдещите си служители, защото добрият професионалист е в състояние бързо да открие разликите от обещаното и полученото. В такива случаи бързо ще се лишите от услугите на въпросните.
  2. Затрупвате ги с огромно количество работа – Да, всички знаем, че е по-добре да оставиш нещо в доверени ръце, отколкото да рискуваш то да се провали, но мислите ли, че е нормално отговорността да пада върху няколко фигури, когато в компанията има десетки други специалисти? Добрият работник на драго сърце би си вършил работата, стига тя да не преминава определени граници. Не може да очаквате един човек да върши работа за трима, въпреки че сте наели и други в неговата длъжност.
  3. Карате ги да се чувстват недооценени – Мнозина вършат работата си с удоволствие, но това удоволствие бързо може да се изпари, ако насреща не получават нужното уважение. Едни приемат похвали под формата на думи и символични награди, а други предпочитат трудът им да се оценява в банковата сметка. И в двата случая работодателят е длъжен да насърчава добрия служител, когато в следствие на труда му той трупа по-големи дивиденти, сравнено с останалите работници във фирмата.
  4. Прекалено строг сте с тях – В България важи едно правило, че работникът и работодателят не трябва да се харесват, а трябва да се уважават, за да върви работата. На Запад е малко по-различно, но и на двете места е изключително важно връзката служител-шеф да е адекватна спрямо резултатите. Не е справедливо да наказвате еднакво сурово онези, които често са в грешка, и тези, на които им се случва рядко. Така съществува риск да демотивирате определени важни фигури в компанията си и да ги принудите да търсят продължение на кариерата си другаде.
  5. Не виждат отражение на работата си върху компанията – Наистина добрите специалисти не очакват просто да дойде първа дата на месеца, за да си получат заплатата. Те искат да виждат реалното влияние на труда си върху цялостната картинка в дадена компания. Това е породено от амбицията за кариерно израстване. В този случай работодателят има малко влияние върху събитията, но все пак това би повлияло на евентуално решение за смяна на попрището.
  6. Приписвате си заслуги от техния труд – Стив Джобс казва: „Аз съм диригентът, който ръководи оркестъра.“ Това са мъдри думи от един истински лидер, който никога не си бе позволил да забрави, че оркестърът е съставен от безброй хора, които свирят на своите инструменти. Никога не бива да си приписвате заслугата за виртуозното изпълнение на виолончелото или цигулката. Ваша е ролята да берете плодовете от общия им труд и да им благодарите за добре свършената работа.

Автор: Десислав Янкулов Източник: Business Insider