Opera става китайска собственост за $1.2 милиарда

Китайският консорциум в интернет инвестициите – Golden Brick Silk Road, Kunlun и Qihoo 360 са поставили оферта за откупуването на правата върху Opera в размер от $1.2 милиарда.

Бордът на директорите е пуснал дори официално съобщение до своите инвеститори, че възнамерява да приеме офертата, което се смята за една от финалните крачки преди завършването на сделката.

Това е една от многото сделки, които напоследък взривяват световната икономика от към азиатския пазар. Мнозина забелязват, че се отчита сериозен интерес от компании и богаташи от Пекин и околията, което идва, за да ни покаже, че в онзи край на света финансовата криза вече е имало, ако изобщо някога е съществувала като понятие.

По отношение на сделката, за която става въпрос, трябва да отбележим, че Opera може да е известна с web-браузъра си, но причината консорциума да иска да придобие компанията е друга. Opera притежава голяма част от рекламния софтуер, придобивайки редица програми през последните три години.

За последната четвъртина от 2015 Opera отчита приход в размер на $193.5 милиона, $145.4 от които идват от мобилната реклама. Сами разбирате, че с подобни темпове една инвестиция в размер на $1.2 милиарда би се избила за прекалено малко време, което повдига въпроса – не е ли прекалено ниска цената на компанията?

Е, за жалост не сме ние тези, които решават. Така или иначе сделката се очертава да е една от най-големите в технологичния свят от началото на 2016.

Автор: Десислав Янкулов Източник: AdWeek


Коментари