Европейският съюз беше разкритикуван заради разследването на автомобилите от Китай. Миналия септември Европейската комисия започна разследване на цените на китайските електрически автомобили.
Беше заявено, че те са изкуствено занижени поради субсидии от китайските власти, което създава дисбаланс на пазара.
Китайската търговска камара за внос и износ на автомобили и електронни продукти (CCCME) заяви, че констатациите може да са „изкривени и пристрастни“.
CCCME представлява интересите на 12 китайски производителя на електрически превозни средства.
От камарата отбелязват, че Европейската комисия се е фокусирала конкретно върху китайските автомобилни гиганти – BYD, Geely и MG SAIC.
В същото време европейците пренебрегнаха Tesla и Dacia/Renault, въпреки че те са едни от най-големите износители на „зелени“ автомобили от Китай за ЕС.
CCCME казва, че този избор е направен умишлено, за да насочи разследването към определени резултати.
Освен това китайците нарекоха действията на ЕС недостатъчно прозрачни и част от информацията непълна.
Според вицепрезидента на CCCME Ши Йонгхун китайските производители на електрически автомобили не вредят на автомобилната индустрия в ЕС.
Компаниите от Китай заемат други сегменти и следователно европейците все още имат висок пазарен дял. В допълнение, основните износители на автомобили от Китай са европейските автомобилни производители.
В момента китайските електрически автомобили се облагат с десет процента мито при внос в Европа.
През март стана известно, че ЕС може да въведе мита със задна дата за такива автомобили. Много европейски фирми са за защита от Китай, а шефът на Mercedes, напротив, призова Европейския съюз да намали митата.
Според него протекционизмът само вреди на бизнеса.