Продажбите на смартфони достигат до 299.1 млн. през второто тримесечие на 2021г.

Samsung и Apple са принудени да се задоволят с неочакван спад в продажбите на смартфони през последното тримесечие. Корейският производител запазва своята лидерска позиция, но вече разполага с 19.2% дял, реализирайки 57.3 млн. продажби на смартфони през април-юни.

Това позволява на Samsung да изпреварят отново своя основен конкурент.

Аpple са принудени да се задоволят с третата позиция, тъй като генерират 14.3% от продажбите, отчитайки 42.9 млн. доставки през второто тримесечие. По този начин и двете водещи компании отчитат спад от съответно 3.4% на Samsung и 2.5% на Apple, в сравнение със същия период преди година.

В същото време Xiaomi продължават с впечатляващото представяне и затвърждават позицията на втория най-голям производител в индустрията. Китайският производител регистрира 49.9 млн. продажби, което гарантира 16.6% дял и позволява да се задържи втората позиция в пазара на смартфони.

 

 

Първите пет производителя на смартфони за тримесечието се допълват от Oppo и Vivo, които имат доста сходни показатели. Пазарният дял на двете компани е 10.9% и 10.6%. Световните продажби достигат до 299.1 млн. през второто тримесечие, което е сериозен спад от 340 млн. отчетени година по-рано.

Все пак трябва да отбележим, че второто тримесечие традиционно е слаб период за мобилната индустрия. Оставащите месеци ще да много по-активни и свързани с премиера на нови устройства. Потребителите могат да очакват още по-сериозна конкуренция през есента и последното тримесечие на 2021г.

Водещ приоритет ще продължата да бъдат устройствата с 5G свързаност, които ще доминитират търсенето до края на годината.

 

Oще от Digital: Кои модели смартфони се обезценяват най-бързо