Преносимите компютри са един от сегментите, който генерира най-високи приходи в индустрията. Разпространението на коронавируса дори допринесе за тези процеси, тъй като все повече хора превръщат домовете си във виртуални офиси. Атрактивните платформи за онлайн обучение също имат голям принос за високото търсене на лаптопи през третото тримесечие.
Актуалните данни на пазарни наблюдатели от Strategy Analytics също потвърждават развитието на тези трендове, тъй като очертават с 34% повече продажби, спрямо третото тримесечие преди година.
Най-големият производител за периода е HP, които успяват да реализират доставките на 14.7 млн. устройства, с което изпреварват Lenovo.
Разликата между двете компании е минимална и се измерва в по-малко от един процентнен пункт. Следващите три производителя в индустрията са Dell, Apple и Acer. Продажбите им достигат до съответно 8.5 млн., 6 млн. и 4.9 млн. броя в световен мащаб.
По този начин в голяма степен се запазва баланса на силите в този пазарен сегмент, който в продължение на няколко тримесечия остава непроменен.
Разликата между HP и Lenovo, които доминират индустрията е по-малко от 0.1% и това е причината двата бранда да притежават 23.6% дял в световния пазар на лаптопи за периода между юли и септември. Третият най-голям производител в индустрията е Dell, които генерират 13.7% от продажбите и са следвани от Apple с 9.7%.
Acer допълват списъка от челните пет брандове в световния пазар на лаптопи, тъй като са причина за 7.9% от доставките. HP изпреварват с минимални показатели своя най-голям конкурент и могат га се похалят 43% ръст в продажбите на годишна база. Вторият най-добър резултат в индустрията за периода отчита Apple с 39% увеличение, спрямо резултатите през третото тримесечие на 2019г.
Windows продължава да доминира при операционните системи, като 45.3 млн. продажби на устройства са регистрирани през юли-септември. Тази стойност очертава 23% ръст на годишна база и пазарен дял от 72.8%. Продажбите на хромбуци са се увеличили със 124% и вече надхвърлят 10 млн. броя.