Живи легенди: Michael Schumacher

Хубаво е да си спомняме за хората-легенди без да има специален повод за това. Не само, когато имат рождени дни или нещо трагично сполети живота им. Те са личности, които са дали на света много в сферата си и заслужават респект и внимание от нас – екипа на TheMainline.
Днес ще ви запознаем с малка част от историята на легендата от Formula1 Миахел Шумахер.

Едва ли има човек на земята, който да не знае името му и да не го асоциира с бързина и скорост.

Михаел Шумахер е роден на 3 януари 1969 г. в квартал Харлем на град Хюрт, Германия. Баща му е наемател на карт-пистата в Керпен, която е открита от загиналия пилот през 1961г. във Formula1 Волфганг фон Трипс. Така че Михаел има възможност от рано да се занимава с моторни спортове. В карт-състезания се среща с някои от бъдещите си съперници като Хайнц-Харалд Френцен и Ник Хайдфелд от Мьонхенгладбах и финландците Мика Хакинен и Мика Сало.

Кариерата му в моторните спортове започва през 1987г. във Формула Кьониг. 1988г. става вицепрезидент във Формула Форд и се включва в тима на Вили Вебер. През 1980г. завършва шампионата на второ място при равен брой точки с Френцен зад шампиона Карл Вендлингер. Михаел Шумахер има брат Ралф Шумахер, който също е пилот във Формула 1. Ралф се състезава последно през 2007г. година за тима на Тойота, след което се отказа от спорта.

През 1990г. Шумахер сключва договор с тима на Мерцедес, състезаващ се с коли на Петер Заубер. Негов колега е Френцен, а съвети получават от шефа на тима Йохен Неерпаш и ветеранът от F1 Йохен Маас.

Младите пилоти се състезават с т. нар. спортни прототипи. Колите са с 900 к.с. и са бързи колкото F1-болид от средата на стартовата решетка. Настройките са същите като при F1. Затова когато се появяват във Formula1 Шумахер, Френцен и Вендлингер са за широката публика непознати, но са вече пилоти с опит. По това време разликите между времената на тримата са малки.

Паралелно с това Шумахер се състезава в германската Formula3 и става шампион през 1990г., печели международното състезание в Макао въпреки сблъсък с Хакинен.

Младите пилоти на Мерцедес са поканени да участват на финалното състезание от ДТМ на Хокенхеймринг, където се решава титлата между пилотите на Мерцедес, БМВ и Ауди. Целта им да подкрепят титулярните пилоти. Най-силно впечатление оставя Михаел, който се сблъсква с пилота на БМВ Джони Чекото, вадейки го по този начин от битката за титлата.

През 1991г. Мерцедес продължават със спортната си програма. Тимът на Джордан се включва във Ф1. Скоро тимът се лишава от пилота си Бертран Гашо, който е осъден на 6 месеца , след като е напръскал лондонски таксиджия със сълзотворен газ. Мениджърът на Шумахер, Вили Вебер, прави всичко възможно да уреди тест с Джордан и благодарение на финансовата подкрепа на Мерцедес, Михаел получава този шанс. Прави тестове с болида на отбора на Силвърстоун и дава по-добри времена от титулярните пилоти. В първото си състезание на Спа се класира на сензационното 7-мо място, макар че за пръв път кара на тази трудна писта (Вебер преди това лъже Еди Джордан, че Михаел е карал стотици пъти на пистата). Пред него са единствено Айртон Сена, Ален Прост, Найджъл Менсъл, Нелсон Пикет, Жан Алези и Герхард Бергер. Четирима от тях са световни шампиони.

В самото състезание Шумахер се оттегля с повреда в скоростната кутия още в първата обиколка. Веднага след това е нает от тима на Бенетон, където кара трикратният шампион Нелсон Пикет. Шефът на Бенетон Флавио Бриаторе използва съответна клауза в договора на Шумахер с Джордан, която всъщност е там в случай, че Мерцедес се включат във F1. В Гран При на Италия Шумахер печели първите си точки за тима. Пикет прекратява кариерата си в края на 1991г.

През 1992г. Шумахер е пилот номер 1 в тима. Качва се за първи път на подиума при третото си място в Мексико. Една година след дебюта си печели и първото си състезание на Спа-Франкоршамп. Той е едва третият немски пилот след Граф Берге фон Трипс и Йохен Маас печелил състезание от F1. Завършва сезона на трето място пред Сена. Шампион става Найджъл Менсъл.

1993г. е година на експерименти за Бенетон. Той експериментира твърде много с електрониката и често Шумахер страда заради това. В случаите когато завършва състезание винаги е на подиума. Печели в Португалия единственото си състезание пред Ален Прост, който с второто си място си осигурява титлата. Прост прекратява кариерата си с четвърта шампионска титла. Шумахер е четвърти.

През 1994г. FIA променя правилата, електронните помощи биват забранени. От екипа на Бенетон успяват да се справи най-добре с новите условия, но не и конкурентите. Каращият за Уилямс Сена изпитва изключителни затруднения в управлението на болида си, докато Шумахер стартира сезона с две победи. В този момент се раждат и съмненията на Сена, че не всички болиди са с отстранени електроники, дори Айртон Сена си позволява да обвини Шумахер в измама.
При третото състезание на Имола се стига до многобройни катастрофи. В една от тренировките Барикело катастрофира много тежко. А в квалификациите загива Роланд Ратценбергер. Именно на Имола, в самото състезание на бързия завой „Тамбурело“ загива и феноменалният Айртон Сена.
От съображения за сигурност набързо се променят някои неща (смаляване на еърбоксовете и др.)
За Бенетон  шампионатът е белязан от скандали – дисквалификация за Шумахер на Силвърстоун за незачитане на черен флаг, пожар при зареждане с бензин при Йос Верстапен поради манипулирана система за презареждане, дисквалификация в Белгия заради намалена дебелина на платката на пода, макар на всеки да е ясно, че това е резултат от завъртане върху един от шиканите по време на състезанието. Освен това екипът на Бенетон е заподозрян, че използва тракшън-контрол в колите си.

Благодарение на наказанията срещу Шумахер тимът на Уилямс се съвзема и Деймън Хил отново ги прави конкурентоспособни.

При последното състезание в Австралия водещият само с 1 точка Шумахер прави грешка и поврежда управлението на болида си при лек удар в бетонната стена. Хил веднага се опитва да го изпревари, докато Шумахер с блокирано управление се връща на пистата. Следва сблъсък, Шумахер отпада и счита титлата за загубена, но Хил също трябва скоро да напусне надпреварата, заради повреда в окачването. Така Шумахер печели първата си титла.

To be continued…