Протеинови закуски за 10 минути

Колко от вас пропускат закуската, само защото нямат време сутрин, за да си я приготвят? Сигурно сте повече, отколкото дори подозирам и именно заради това ще ви посъветвам как да реорганизирате времето си, така че да не се лишавате от най-важното хранене за деня. Освен това ще си набавяте и нужния протеин в подкрепа на фитнес-програмата си.

  • Пица на филийка – Звучи малко студентско, но ще се изненадате, колко добре може да се получи. Слагате две пълнозърнести филийки хляб в тостера и междувременно си нарязвате малко чери домати и сирене Рикота.

    Ако все пак не издържате без месо, може да си сложите и по едно резенче шунка, но истинска, а не от онази на салам, която я правят. Редите всичкo върху филийките и имате нещо средно между сандвич и пица, но далеч по-здравословно от тези два вида храна.
  • Палачинки от овес – Противно на представите на повечето хора, палачинките може да стават и за далеч по-кратко време, отколкото си мислите. Причината е, че тези палачинки не се правят с мляко и брашно. Отделяте белтъците на 4 яйца, смесвате ги с половин чаша нискомаслено домашно сирене и половин чаша млян овес. Разбърквате добре, докато отделните части на места не си личат вече, след което слагате на тигана, за да се изпекат, като нормални палачинки. Внимавайте само да не ги прегорите, защото овесът и сиренето не търпят много термична обработка. Покафенеят ли, значи са готови. След това просто полейте с мед, сложете си банани или друг вид плод, който ви допада.
  • Овесени ядки – Най-лесната закуска на света. Сипвате си една купичка овесени ядки, заливате с прясно или кисело мляко и готово. Някои хора я предпочитат по сладка, но не ви препоръчвам да използвате захар. Съветвам ви да използвате мед вместо това.
  • Яйчен десерт – Не е точно десерт, защото в него се слага спанак или зеле, но пък е доста вкусно, благодарение на млякото и яйцата, които се използват. В керамична чаша добавяте 2 яйца, пълните 2/3 от чашата с нискомаслено мляко, добавяте ленени семена и стрък спанак или листо зеле. Разбъркайте добре и пуснете за минута-две в микровълновата. Предупреждавам, че все пак е въпрос на вкус, дали ще ви хареса или не. Факт е, че е полезно и доста лесно за приготвяне, което в крайна сметка е целта.
  • Плодов шейк – Шейковете са много подценяван хранителен продукт и мнозина го пият, само ако е горещ летен ден и имат нужда от нещо разхлаждащо. Добре приготвеният плодов шейк съдържа всичко необходимо на тялото ви, за да накарате организма си да заработи. Нужни са ви по половин чаша малини и къпини с малко сурови ядки. Пускате ги в блендера, заедно с мляко, колкото да запълните чашата и воала. Имате бърза закуска за из път.
  • Сандвич с авокадо – Авокадото е преоткритият плод, който изцяло е на път да замести вредните масла, с които хората мажат филиите си. Изпечете две филийки пълнозърнест хляб на тостера си. Намажете ги с авокадо, добавете малко семена от чиа, малко козе сирене и украсете с малко червен пипер.
  • Кисело мляко с плодове и ядки – България е едно от малкото места, на които се прави истинско кисело мляко, което съдържа вещества и бактерии, които са полезни за вашето здраве. Вземете си една кофичка и добавете в нея малко плодове, като вишни, банани или праскови, след което си сложете и малко сурови ядки. Разбъркайте, за да се смесят добре и може да започнете със закуската.
  • Зелени мъфини – Любимият ти десерт е на път да стане нещо съвсем различно. Вземаш 4 яйца, нарязваш на ситно една купа зеле, 1/4 купичка сушени домати, 1/4 купичка кисело мляко и 50 грама козе сирене. Събираш всичко в една голяма купа и бъркаш, докато сместа не заприлича на онази за истински мъфини, но без брашното и какаото. Изсипваш сместа във формите за печене и печеш на 350 градуса в продължение на 25-30 минути. Прибираш в хладилника и ще имаш закуска за следващите няколко дни и то без да си губиш времето всяка сутрин.
  • Сладки мъфини – Щом сме на темата, трябва да продължим и със сладки мъфини, но отново извън класическата рецепта. Нужен ви е един банан, едно яйце, една лъжица масло, една ампула ванилия, чаша брашно и плодове за украса. Тук все пак без брашно няма как да минем. Оставяте настрана само пресните плодове за украса. Първо се разбърква маслото с яйцето и брашното, после се добавят ванилията и банана, като също се разбърква добре, докато парченцата банан спрат да си личат. Изсипва се във формите за печене и отгоре се поставят пресните плодове (ягоди, малини, къпини, череши и т.н.). Пече се в продължение на 10-15 минути при 350 градуса и се оставят да изстинат.

Коментари