Продажбите на смартфони са отчели спад от 20% през първото тримесечие на 2020г.

Световната пандемия вече засегна силно доста големи производители в индустрията. Разпространението на COVID-19 влияе пряко и на продажбите на редица продукти и стоки в търговските мрежи. Едва ли е изненадващо, че тези процеси са причина за стагнация в пазара на смартфони през първото тримесечие на календарната година. 

Анализатори от Gartner сега потвърдиха, че продажбите в световен мащаб са отчели спад от 20.

2% в периода между януари и март 2020г. Почти всички водещи производители трябва да се примирят с по-слаби резултати през първото тримесечие. Xiaomi са единственото изключение, но те увеличават продажбите си с 1.4% и също допълват тенденцията за слаби продажби за периода. 

Samsung са най-големият производител на смартфони през първото тримесечие и притежават 18.5% пазарен дял с 55.3 млн. доставки. Това означава спад от 22.7%, в сравнение със същия период преди година. 

Все пак представянето е достатъчно компанията да задържи първото място, изпреварвайки Huawei, които въпреки търговските санкции са продали 42.5 млн. смартфона в световен мащаб.

 

 

Корейският производител притежава 14.2% от световния пазар на смартфони, но трябва да се примира с редуциране на продажбите с 27.3%. Третата компания в списъка е Apple, които са реализирали доставките на 40.9 млн. устройства. 

По този начин компанията има 13.7% дял и поддържа минимална разлика от втората позиция, от която изостават с едва 0.5%. Xiaomi са продали 27.8 млн. смартфона на пазара през януари-март, което е достатъчно да притежават 9.3% дял. 

Петият производител на смартфони е Oppo с 8%, които дължат на своите 23.9 млн. продажби. Китайският пазар ще продължи да има важно значение за баланса на силите в мобилната индустрия и през следващите тримесечия. Анализаторите очакват ситуацията в пазара на смартфони да се стабилизира през април-юни. 

Втората половина на годината ще бъде свързана с много премиери на нови устройства на най-популярните компании, които ще засилят значително конкуренцията и ще предложат още повече възможности за избор на крайните потребители.