Експерт направи тест на конкурентите на Tesla Model 3, ето какво се случи

Матю Деборд е кореспондент, който отразява новини. Неговото внимание е съсредоточено върху автомобилната промишленост, включително и Tesla. Той следи компанията от 2007 година. 

Той също следи и ежегодната класация „Автомобил на годината“, която се обявява всяка есен.

 

Писал е за „Ню Йорк Таймс“, „Слейт“, „Вашингтон Пост“, „Лос Анджелис Таймс“, „Хъфпост“ и „Си Би Ес интерактив“. Деборд е печелил премията на Кен Пурди през 2018 година от Международната асоциация на автомобилната преса. 

Той преподава в бизнес училището Щерн към Нюйорксия университет и Школата за бизнес Маршал в Университета на Южна Каролина. 

Смята се, че Tesla Model 3 е най-добрият електромобил в света, който може да бъде купен с пари. Той обаче далеч не е единственият. 

Това е добре, защото колкото повече електрически автомобили има на пазара, толкова по-устойчив ще е той. 

В момента целият световен пазар на електромобили възлиза на едва 2% от общите продажби на коли. Интересно е, че всичките електромобили са доста добри и като цяло са доста по-добри от Model 3.

Ето класацията в тази област, която състави Матю. 

Tesla Model 3

Tesla Model 3 в момента е най-добрият изцяло електрически автомобил, който хората могат да си купят. В миналото колата струваше 58 000 долара, но сега Tesla продава по-евтини версии. Автомобилът има 75-киловат-часова батерия и можеше да измине с нея 310 мили с едно зареждане. 

Най-голямото преимущество на Tesla пред конкуренцията е нейната екосистема за бързо зареждане. 

Всичките собственици на Tesla имат достъп до мрежата от зарядни станции, като могат да заредят напълно батерията си само за около час.

Model 3 може да е седан, но има товаримост като на кросоувър, благодарение на своя багажник. 

Ултраминималистични интериор на Model 3 установи модата за всички автомобили от сектора. В бъдеще очаквайте да видите още повече големи екрани и по-малко копчета. 

Тесла също е лидер в сферата на технологиите. Model 3 замени традиционния ключ с приложение (има резервно копие във вид на карта, също така може да си поръчате донгъл, ако искате). То позволява на собствениците а управляват функциите на колите си с помощта на смартфоните си. 

Jaguar I-PACE

Второто място се пада на приказния Jaguar I-PACE.

I-PACE се появи на пазара още преди Tesla да започне да продава своя всъдеход Model Y, затова за известно време това бе единственият истински електрически кросоувър. Цената му е 87 000 $. 

Красотата на автомобила не приключва само с екстериора. Интериорът на I-PACE е великолепен – истинско премиум изпълнение. I-PACE се задвижва от двойка синхронни електродвигатели с постоянни магнити, разположени на осите на автомобила. Те са захранвани от литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВтч.

Ако отворите капака на багажника, вие ще намерите огромно пространство зад задните седалки. Товароносимостта ще се увеличи 2 пъти, ако вие бутнете надолу седалките. 

Jag-ът може да измине 375 километра с едно зареждане.

Ако I-PACE има слабо място, то това е информационно-развлекателната система на Jaguar Land Rover.

I-PACE е отличен автомобил: разкошен, лесен за управление и предлагащ възможностите на истински голям джип. 

MINI Cooper SE Electric 2020 година производство

Отвън той изглежда като най-обикновен „Мини Купър“. Отвътре обаче колата има изцяло електрическа трансмисия. Цената е 38 000 $.

Автомобилът се класира на трето място, въпреки оскъдния си асортимент спрямо по-популярните електрически автомобили на пазара.

Интериорът на MINI е доста премиум, включително и големия информационно-развлекателен екран в кръгла форма. 

Товароносимостта на тази двувратка е доста ограничена. Добавянето на моменталния въртящ момент на електрическия двигател обаче превръща Мини в кола, която трудно може да бъде държана в рамките на ограниченията за скорост. 

Минито има достъп до мрежа от зарядни станции на второ равнище. За пълното зареждане на автомобила, снабден с литиево-йонни акумулатори с капацитет от 33 киловат-часа и двигател с мощност 135 кВтч, генериращ 181 конски сили, са необходими шест часа.

MINI Cooper Electric е неочакваният участник, наредил се на трето място в тази класация, защото той съчетава в себе си познатите мини-ценности на автомобилното удоволствие и капацитета на електромобилите. 

Четвъртото място се пада на „Шевролет Болт“. Цената започва от 40 905 долара.

След като някои варианти бяха добавени, колата започна да се продава за 43 000 долара.

„Болт“-ът е измислен от корейските автомобилни производители. 

Поради това, че той е бил проектиран около своя 60-киловатов акумулаторен блок на LG, който осигурява фактическата структурна цялост на автомобила, Болт-ът се отличава в глобалната моделна гама на GM.

Багажникът може да поеме прилично количество товари, достатъчни за разходка през почивните дни и повече от достатъчно за пътуване до някой фермерски пазар. 

Четиричленното семейство би оценило по достойнство възможностите на Болт-а. 

Поради това, че в него няма ДВГ, резервоар за гориво и обикновена скоростна кутия, интериорът на Болт е доста просторен както отпред, така и отзад. 

Зареждането на станция от второ ниво ви дава около 40 километра пробег на час. Версията на колата от 2020 година има пробег 414 километра с едно зареждане. Моделите от 2017-2019 година с едно зареждане изминават 380 километра. 

Информационно-развлекателната система е луксозна версия на системата на GM. Сензорният интерфейс е интуитивно разбираем и отзивчив. 

Болт е и един от най-достъпните електромобили. Очаква се второто му поколение да се появи на пазара в най-скоро време. 

 

Nissan Leaf

Nissan Leaf е истински ветеран. Цената е 44 000$. Седалките са удобни, вътре има достатъчно място, за да се поберат неголеми предмети. Това обаче не е разкошен автомобил, но не е и оглозгана кола. 

Автомобилът е идеален за клиенти, които нямат много пари, но имат средства, за да инвестират в електромобили. Товарният отсек на Leaf  е дост обемен, увеличава се с 2 пъти, ако се бутнат задните седалки. 

Leaf Plus изминава до 340 км с едно зареждане и има по-мощен двигател, отколкото предишните версии на колата.

62-киловат-часовата батерия добави около 112 километра към пробега спрямо стандартната батерия на колата. 

Има също вграден кабел за зареждане, използващ обикновен контакт на електрическата мрежа с напрежение 120 волта. 

При това батерията се зарежда изцяло за 11,5 часа. Бързото зареждане може да напълно батерията на 80% за 45 минути. 

Осеминчовият цветен информационно-развлекателен дисплей на Leaf  изгледа доста добре.

Той е лесен за използване а свързването с Bluetooth устройства е просто песен. Достъпни са и Apple CarPlay и Android Auto.

Автомобилът започна да се продава през 2010 година, още преди появата на Tesla Model S.

BMW i3

И на шесто място се нарежда още един ветеран – BMW i3.

За известно време преди няколко години имаше слухове, че i3 може да стане автомобил на Apple. През 2015 година автомобилът струваше 46 000 долара.

Дизайнът на i3 съчетава в себе си голямо вътрешно пространство с уникалността на хечбека за превоз на товари. 

Автомобилът бе спрян от производство, но, както и Leaf, той запълни дупката в пазара, докато се продаваше и даде на собствениците си възможност за избор на електрически автомобил с футуристичен дизайн.